NAVİGASYON
0216 338 53 24

Haberler

NAVİGASYON

Herkesin bilmesi gereken konular

1- İŞÇİ ÇIKIŞLARINDA MUTLAKA İBRANAME,BORDRO VE ÜCRETLİ İZİN DEFTERLERİNDEKİ EKSİK İMZALAR
2378aa9abf-5c2d-4334-a254-562af2dd92a2herkesin-bilmesi-gereken-konular.jpg

1- İŞÇİ ÇIKIŞLARINDA MUTLAKA İBRANAME,BORDRO VE ÜCRETLİ İZİN DEFTERLERİNDEKİ EKSİK İMZALAR TAMAMLATTIRILMALI VE EĞER İŞÇİ İSTİFA EDİYORSA İSTİFA DİLEKÇESİ MUTLAKA ALINMALIDIR.PERSONEL İSTİFA EDİYORSA VEYA İŞTEN ÇIKARTILIYORSA BU İŞLEMLER SONLANDIRILMADAN (PERSONELLE İLİŞİK KESİLMEDEN) FİRMAMIZ EN KISA SÜREDE (BELGELENDİRMELER AÇISINDAN) BİLGİLENDİRİLMELİDİR.


2- HER İŞLETME BELEDİYEDEN İŞYERİ AÇMA RUHSATI ALMAK DURUMUNDADIR.AYRICA ÇTV (EĞER MÜLK KENDİ ÜZERİNE İSE EMLAK) VERGİSİ MÜKELLEFİYETİNİ ADINA TESİS ETTİRMELİDİR.


3- İŞLETME MERKEZİ KİRALIK İSE BELEDİYEDEN YİNE ÇTV MÜKELLEFİYETİNİ KENDİ ADINA TESİS ETTİRMELİ, ELEKTRİK SU,DOĞALGAZ,TELEFON GİBİ ABONELİKLERİ DE İŞLETME ÜZERİNE YAPTIRILMALIDIR.


4- İŞLETMEDE PERSONEL ÇALIŞTIRILMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE SGK'NA BİLDİRİMDE BULUNULMASI GEREKTİĞİNDEN,İŞÇİ ÇALIŞMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE ŞİRKETİMİZ YAZI İLE HABERDAR EDİLMELİ VE GEREKLİ EVRAKLARIN HAZIRLANMASI SAĞLANMALI,SGK'NA BİLDİRİMDE BULUNULMALIDIR.(BÜNYEMİZDE TUTULAN FİRMALAR)


5- PERSONEL ALIMINDA MUTLAKA İŞÇİ ÖZLÜK DOSYASI OLUŞTURULMALIDIR.


6- İŞÇİ ÜCRETLİ İZİN DEFTERİ İŞÇİ TARAFINDAN İZNE ÇIKIŞTA İMZALANMALI VE GİDİŞ DÖNÜŞ TARİHLERİ YAZILMALIDIR.İŞÇİLERİN İZİN HAKLARI 1 YILLIK SÜREÇTE KULLANDIRILMALIDIR.


7- AYLIK İŞÇİ BORDROLARI VE HESAP PUSULALARI İŞÇİLERE MAAŞ ALDIKLARINDA MUTLAKA İMZALATTIRILMALIDIR.


8- ASGARİ ÜCRET YAZISI VE ÇALIŞMA SAATLERİNİ GÖSTEREN YAZI İŞYERİNDE,MUTLAKA GÖRÜNÜR BİR YERDE ASILI OLMALIDIR.VERGİ LEVHASI İÇİN ASMA YERİNE BULUNDURMA ZORUNLULUĞU VARDIR.


9- KİRA ARTIŞ DÖNEMLERİNDE YENİ KİRA RAKKAMI İLE İLGİLİ FİRMAMIZ BİLGİLENDİRİLMELİDİR.AYRICA RESMİ BANKA HESAPLARINA AİT EKSTRELERDE EVRAKLAR İLE BİRLİKTE GÖNDERİLMELİDİR.TİCARİ VE BİNEK ARAÇ ALIŞ SATIŞLARI VE GAYRİMENKUL ALIM SATIMLARI İLE İLGİLİ FİRMAMIZ EVRAKLAR DIŞINDA AYRICA BİLGİLENDİRİLMELİDİR.BU TİP İŞLEMLERDE ÖZELLİK ARZ EDEN DURUMLAR OLABİLMEKTEDİR.(BÜNYEMİZDE TUTULAN FİRMALAR)


10- İŞE İZİNSİZ GELMEYEN,GEÇ GELEN,RAPORLU,İZİNLİ,HASTA YADA İŞ KAZASINA UĞRAYAN PERSONEL İLE İLGİLİ FİRMAMIZ HEMEN BİLGİLENDİRİLMELİDİR.RESMİ SÜRELİ İŞLEMLER VARDIR.


11- ÖDENMEYEN VERGİ,SGK PRİMLERİ GİBİ ÖDEMELERLE İLGİLİ MUHASEBE UYGULAMALARI AÇISINDAN VE ÖDENMEYEN TUTARLARIN İLERİDE İZLENEBİLMESİ İÇİN İSTENİRSE FİRMAMIZ BİLGİLENDİRİLEBİLİR.


12- ÜÇ AYLIK GEÇİCİ VERGİ DÖNEMLERİNDE STOK KULLANAN FİRMALARIMIZ STOK SAYIMI YAPMALI VE BU SAYIMLA İLGİLİ TUTARLARI İÇEREN ENVANTER LİSTESİNİ BİZE İLETMELİDİRLER.


13- AMORTİSMANA TABİ İKTİSADİ KIYMETLERİN (DEMİRBAŞLAR,ARAÇLAR VB.) TOPLAM TUTARLARI GİDERLERE DİREKT OLARAK YANSIMAMAKTADIR.BU TİP GİDERLERİN TOPLAM TUTARLARI YILLARA YAYILMAKTADIR.BU DURUM DİKKATE ALINMALIDIR.


V2


1- Alış ve Satış Faturalarının mutlaka Düzenlendiği aydaki MUHASEBE dosyası ile, Muhasebe Departmanınıza Ulaştırılmalıdır. Vergi Usul Kanununa göre FATURALAR 7 gün içerisinde düzenlenmelidir. 7 (Yedi) günü aşmış şeklinde düzenlenen veya hiç düzenlenmeyen faturalar için Fatura Bedelinin % 10’u oranında Ceza kesilmektedir.

2- Alış – Satış Faturalarınızı Muhasebe departmanına DÜZENLENDİĞİ/ALINDIĞI ayda veriniz. Geç Verilmesi veya hiç verilmemesi durumunda, Bilanço Usulüne göre Defter tutan mükelleflerin vermek zorunda olduğu BA ve BS formlarında eksik beyana sebep olacağından, BA ve BS formlarının DÜZELTMESİNE sebep olacaktır. Verilen her bir Düzeltme Beyannamesi için Usulsüzlük Cezasının Ödenmesi gerekecektir.

3- Yazar Kasa kullanan Mükelleflerin Mutlaka Günlük Z Raporlarını akşam işyerlerini kapatmadan almaları gerekmektedir. Ayrıca Her bir satışı yasal sınırı aşmayanlar için YAZAR KASA fişi düzenlemeleri gerekmekte, yasal sınırı aşanlar için MUTLAKA FATURA DÜZENLEMEK zorundadırlar. Bu zorunluluğa uymayanlar HER BİR FİŞ ve FATURA için % 10 oranında CEZA ödemek durumundadırlar. Ayrıca Her Ay sonu AYLIK Z Alınmalıdır. Muhasebe Dosyasına konmalıdır. 
Yazar Kasa Fişlerinde KDV Oranları hatalı olanlar düzelttirmelidir. Silik Raporlar için Ceza kesilmektedir.

4- Alış ve Satış Faturalarınızı AYLIK DOSYALAR halinde düzenlemeniz gerekmektedir. Vergi Dairesinden Gelen Memurlara O AYA AİT Dosyanın mutlaka gösterilmesi gerekmektedir. Bu nedenle Evraklarını Memurlara göstermeyenlere Ceza kesilmektedir.

5- Muhasebe Departmanlarınıza Alış-Satış Faturalarınızı, Tahsilat Makbuzlarınızı, Satıcı Ödeme Makbuzlarınızı, Gider Pusulalarınızı, Serbest Meslek Makbuzunuzu, Banka Ekstrenizi, Sigorta Poliçelerinizi, Z Raporlarınızı ve Diğer Masraf Evraklarınızı HER AY DÜZENLİ ulaştırınız. Aksi Halde Verilecek beyannamelerde eksik beyan verilmesine sebep olacaktır. Eksik Verilen Beyannameler için Düzeltmeler Mutlaka Ait olduğu Ayda yapılmalıdır. Ancak bilinmelidir ki, Verilen her düzeltme veya yapılan her hata Vergi Dairesi tarafından İncelenme Riskinizi arttırmaktadır.

6- Giren Personeli 1 gün önceden, Çıkan Personellerinizi Mutlaka aynı gün içerisinde Muhasebe Departmanınıza iletiniz. Muhasebe Departmanı Çıkış işlemini 10 gün içerisinde SGK'ya bildirmek zorundadır. Bu işlemlerin süresinde verilmemesi halinde her bir personel için ASGARİ ÜCRET tutarında CEZA ödenmektedir. Ayrıca Viziteye çıkan personelinizin İşbaşı Kağıdını veya var ise Raporu en geç 3 iş günü içerisinde MUHASEBE Departmanınıza iletiniz.

7- Aylık olarak sizlere verilen BORDROLARI ve Hesap Pusulalarını da personellerinize mutlaka imzalatınız. İmzalatmadığınız taktirde personelin itirazında MAAŞINI tekrar ödemek zorunda kalabilirsiniz . Personeli 10 kişiyi aşan işyerleri Personel maaşlarını BANKADAN ödemek ZORUNDADIR.

8- İşyeri Kiralarının tutarı ne olursa olsun BANKADAN ÖDENMEK ZORUNDADIR. Ödeme Makbuzlarını Mutlaka MUHASEBE Dosyalarınıza koyunuz. Bankadan Ödenmeyen Her bir Kira için Usulsüzlük Cezası Kesilmektedir.

9- Faaliyetiniz ile ilgili olmayan MASRAF BELGELERİNİN Muhasebe Dosyanıza koymayınız. Bu tür bir Masraf Belgesi yanlışlıkla işlenir ise, Vergi İncelemesinde, Belgenin 3 Katı tutarında CEZA ÖDERSİNİZ.

10- Alış Faturaları veya Masraf Belgeleri Geç Verilmemelidir. Muhasebe Dosyalarına ÖNCEKİ AYA AİT MASRAF faturaları konmamalıdır.

11- Satış Faturalarınızda ve İrsaliyelerde Mutlaka Seri ve Tarih takip etmelidir. Etmediği taktirde Ceza Kesilmektedir. Ayrıca Faturalarda 8.000 TL aşması halinde AÇIK kesilmeli, Açık kesilen faturalar Mutlaka BANKA ile ödenmelidir. Fatura ile Ödeyen Mutlaka Aynı kişi olmalıdır. Özellikle Kredi Kartı ile yapılan tahsilatın faturası kesilmelidir. Kesilecek Fatura KART SAHİBİNE KESİLMELİDİR.

12- Banka Hesaplarınızdan Firmanıza ait olmayan ödemeler yapılmamalıdır. Tespitinde Ceza kesilir.

13- İşyerinizde  Yazar Kasa Levhası, (KDV Dahildir Tabelası asma zorunluluğu kaldırılmıştır VUK 408 GT), Asgari Ücret Uygulanmaktadır                        Tabelası, Sigara İçilmez Tabelası asılmak zorundadır. Asılmaz ise CEZA ödenmektedir.

14- Muhasebe Evrakları Her ay düzenli MUHASEBE DEPARTMANINA İLETİLMELİDİR. Evrakları Gelmeyen firmaların Beyannameleri VERİLEMEZ BU yönden Muhasebeciniz sorumlu olmaz.

Siz Vergi Mükelleflerinin sorun yaşamamaları için yukarıdaki konulara duyarlı olmalarını öneririz.


V3


1- İlk defa İşe başlayacak mükellefler 10 gün içinde, işi bırakan mükellef de işi bıraktığı tarihten itibaren 30 gün içinde vergi dairesine yazılı bildirimde bulunmak zorundadır.


2- Perakende fiş kesme sınırını aşan her türlü mal ve hizmet teslimi için, bedeli tahsil olsun veya olmasın 7 (yedi) gün içinde "fatura" kesilmesi zorunludur. Bunun altındaki alışverişler ve hizmetler için "yazar kasa fişi" düzenlenmeli, ancak, müşteri isterse, tutarı ne olursa olsun fatura kesilmesi gerekmektedir.


3- Fatura tanzim edilirken içeriği tam olarak doldurulmalı, alıcının adı, soyadı / unvanı, adresi açık olarak yazılmalı, satılan mal veya hizmetin cinsi ve miktarı belirtilmeli ve mutlaka mürekkepli kalem veya bilgisayar ortamında doldurulmalıdır.


4- İşyerinden nihai tüketiciye yapılan belgeli satışlar haricindeki tüm emtia nakli için sevk irsaliyesi düzenlenmek zorundadır. Sevk irsaliyesinin üzerine fiili sevk tarihi (irsaliyeli fatura kullanılıyorsa sevk saati , sevk ve düzenleme tarihinin) bulunması zorunludur. Sevk tarihinden sonraki 7 (yedi) gün içinde sevk edilen malın faturası ay atlamadan düzenlenmelidir


5- Mal işyerinizde teslim edilmiş ise faturanın altına "İş bu fatura muhteviyatı iş yerinde teslim edilmiştir." şerhi konulmalıdır.


6- İptal olan faturaların iptal nedenleri fatura üzerine yazılmalı ve aslı sureti ile birlikte saklanmalıdır. Yazılan iptal nedeni kanuna aykırı olmamalıdır


7- Yazar Kasa fişinizin ve düzenlediğiniz faturaların okunaklı olmaması, yazarkasa tarih ve saat ayarlarının doğru olmaması usulsüzlük cezasını gerektirir.


8- Teslimin yapıldığını ispatlamak için satış faturası veya sevk irsaliyesinde alıcıya "Tam ve Noksansız Teslim Aldım" şeklinde not yazdırıp imzalatınız. Müşterinizin bizzat kendisi veya yetkilisi imzalaması gerekmektedir. Alacağınızla ilgili ihtilaf halinde özellikle aranılmaktadır.


9- Kredi Kartı ile yapılan satışların Ödeme kaydedici Cihaz ile yapılması halinde kredi departmanı muhakkak kullanılmalıdır. Aksi takdirde belge düzenlenmeme cezasıyla karşılaşırsınız.


10- Sahte belge (Naylon Fatura) kullanmak 18 aydan 3 yıla kadar ağır hapis cezası, muhteviyatı itibariyle yanıltıcı belge kullanmak ise 6 aydan 3 yıla kadar hapis cezası uygulanır. KDV indirimi reddedilir, 3 kat vergi ziya cezası uygulanır ve uzlaşma kapsamı dışında bırakılır.

11- Sahte belge iddiası ile karşılaşmamak için fatura ödemelerinizi banka havalesi veya çek ile ödeme yolunu tercih etmelisiniz.


12- Ödenmeyen SSK primleri ancak ödendiği dönemde gider yazılabilir. Gelir vergisi mükellefi iseniz ödemiş olduğunuz Bağkur primlerinizi ticari kazancınızdan indirebilirsiniz.


13- Defter ve Belgelerinizi mevcut takvim yılını takip eden yılın;
a) Vergi Usul Kanununa göre 5. yılın,
b) Sosyal Sigortalar Kanunu ve Türk Ticaret Kanununa göre 10. yılın, son gününe kadar saklanması zorunludur.


14- Defter ve belgelerin kaybolması, yanması, çalınması vb hallerde 15 gün içinde zayi belgesi almak için mahkemeye müracaat etmeniz gerekmektedir. Aksi halde defter ve belgeleri gizlemiş olduğunuz iddiası ile karşı karşıya kalabilirsiniz.


15- Alış veya satış faturalarınızın tutarı sekiz milyarı aşması halinde taksit taksit bile olsa ödeme ve tahsilatların bankadan yapılması zorunludur.

V4


1- SGK il müdürlüğüne işyerini işe başlamadan ve işçi çalıştırmaya başlamadan önce bildirmediğiniz takdirde idari para cezası ödemek zorunda kalırsınız.


2- İşletmeye işçi alınacağı hallerde çalışmaya başlamadan en az bir gün önce Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi İnternet ortamından SGK Müdürlüğüne verilmelidir. Her işçi için iş sözleşmesi yapılmalıdır. Her işçi için sağlık raporu alınması gerekmektedir.


3- İnşaat veya diğer gerekli iş türlerinde işçinin Sağlık Raporu olmadan işyerinde işçi çalıştırılamaz. 15 yaşından küçük işçi çalıştırılamaz. Stajyer ise hafif işlerde çalıştırılmak koşulu ile öğrenimleri için stajını tamamlayabilir. Ayrıca 14 yaşına girmiş olmalıdırlar.


4- Çıraklık Eğitim Merkezi öğrencilerinin sözleşmeleri ücretlerinin gider yazılabilmesi için aynı gün muhasebeye verilmelidir. En az asgari ücretin %30 kadar ücret ödenecektir.


5- İş kanununa göre sözleşmede belirtilmek koşulu ile işçiyi deneme süresi iki aydır. Bu deneme süresinde de sigortalı olmak zorundadır.


6- İşçi işyerinde iş kazası geçirmesi halinde , ilgili kuruma takip eden 2 iş günü içinde bilgi verilebilmesi için, aynı gün meslek mensubuna bilgi veriniz.


7- Yıllık ücretli izinlerini kullanan işçilere ücretli izin defteri imzalatılır. Kullanmayanlara ise işten ayrılmaları halinde hizmet süresine göre izin ücretleri ödenir.


8- İşçi işyerinden İşveren tarafından çıkartılmak istenirse hizmet süresine göre önceden işçiye bildirilecektir. Aksi halde ihbar tazminatı ödemek zorunda kalırsınız.


9- İşçinin Kıdem tazminatı alabilmesi için en az bir yıl sigortalı çalışmalıdır. Her geçen tam yıl için işçiye son aldığı ücretten 30 gün karşılığı tazminat ödenir.


10- İşçi, kendi isteğiyle işten ayrılmak isterse her hangi bir tazminat talep edemez. Hatta işvereni zor bir durumda bırakıyorsa işçi hakkında yasal işlem yapılır. İşçinin elinden kendi isteğiyle ayrıldığına dair bir yazı alınmalıdır. Yada noterden işçinin ikametgah adresine ihtarname çekilmelidir.


11- İşçi işveren tarafından sebepsiz çıkartılıyorsa altı aydan evvel aynı vasıfta işçi alınamaz. Ancak çıkartılan işçiye bilgi verilmek suretiyle yeni işçi alınabilir.


12- İşçilere zorla ücretsiz izin verilemez. İşçinin muvafakatına tabidir.


13- Mesai günlük 7,5 , haftalık ise 45 saattir. Fazla mesai ise günde en fazla 3 saat yılda 90 saattir. Ödenecek ücret ise saat başına düşen normal çalışma ücretinin yüzde elli yükseltilmesiyle tespit edilir.


14- 18 yaşını doldurmamış erkek veya her yaştaki kadın işçiler ağır ve tehlikeli işlerde çalıştırılamaz. Gece postalarına kalamazlar. (Kurum İznine tabidir.)


15- İşçilerden işi bırakan veya çalışmış olduğu ay içinde 30 günden az çalışmış olan var ise eksik çalışma nedeni bildirilmek zorundadır. 30 günden az çalışan işçiler için Puantaj Cetveli tutmanız sizin yararınıza olacaktır.

İŞYERİ İLE İLGİLİ NELERİ BİLMELİ


SGK 4b Maddesine (Bağ-Kur) göre :


a) Vergi kaydı olan gerçek usül veya basit usül mükellefleri ile işe başladığı tarih ile işi bıraktığı tarihler arasında;


b) Vergiden muaf esnafın esnaf siciline veya odasına kayıt olduğu tarih ile kaydını sildirdiği tarihler arasında;


c) Kollektif şirketlerin ortakları, adi komandit şirketlerin komandite ve komanditer ortakları, limited şirketlerin ortakları, sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin komandite ortakları, anonim şirketlerin kurucu ortakları ile yönetim kurulu üyesi olan ortakları, ortaklığa girdiği tarih ile ortaklıktan ayrıldığı tarihler arasında zorunlu olarak 4b' (Bağ-Kur) lidirler.


4b (Bağ-Kur) zorunluluğun başladığı ve bittiği tarihten itibaren 3 ay içinde kuruma bildirilmesi gerekmektedir. Bildirim yapılmaması halinde kurumca resen yapılır.


SGK nın 4b Maddesine göre ilk defa veya yeniden sigortalı olanların sağlık yardımından yararlanmaları, en az otuz gün prim ödemiş olmaları ve prim borcu bulunmaması şartına bağlıdır.


Muhasebenin sağlıklı yürütülebilmesi düzenli evrak akışına bağlıdır. İşletmenizle ilgili; gelir ve gider belgelerinin yanında banka ekstrelerinin, kredili satış belgelerinin, çek senet bilgilerinin, cari hesap mutabakatlarının, ödeme tahsilat makbuzlarının düzenli aralıklarla muhasebeye teslim etmeniz gerekmektedir. İşletmenize gelen her türlü tebligatların gereğinin yapılabilmesi için 3 gün içinde meslek mensubuna ulaştırmanızda büyük yarar vardır. Meslek mensubu ile mutlaka sözleşme tanzim ediniz.

Sözleşme tanzimi ile ücreti, mesleki hak ve ödevleri belirlemiş olursunuz. Ücret Yönetmeliğine göre meslek mensupları ücretsiz iş yapamazlar. Ücretinin sözleşmede belirtilen tarihlerde ödenmemesi halinde işi durdurabilir. Bu durumda sorumluluk işletme sahiplerine aittir. Her türlü ödemenizi kendiniz yapınız. Yapmış olduğunuz ödeme belgelerini de muhasebeye ulaştırmanız gerekmektedir.

Meslek mensuplarının emanet para almaları veya ödemeleri yasaklanmıştır. Aksi halde meslek mensubu disiplin cezası alır. İşyeri adresiniz veya faaliyet konularınız değiştiği takdirde gerekli müracaatların yapılabilmesi için meslek mensubuna en kısa zamanda bilgi veriniz. İşletmenizin son durumu, işletmenizde kullanmanız gereken zorunlu belgeler hakkında bilgi almak veya işletmenizi ilgilendiren mevzuat değişikliklerinden haberdar olmak için en az ayda bir meslek mensubunu ziyaret etmeye özen gösteriniz. Her takvim yılı sonunda işletme stoklarının envanterinin hazırlanarak en geç 10 Ocak gününe kadar muhasebeye ibraz etmeniz gerekmektedir.

Ruhsatlı meslek mensuplarımız sürekli eğitime tabi tutulmakta, konferans ve seminerlerle bilgilerini güncellemeleri sağlanmaktadır. En önemli özellikleri güvenilir ve bağımsız olmalarıdır. Bu nedenle meslek mensuplarının işinizle ilgili yaptıkları uyarıları veya önerilerini yerine getirmelisiniz.

İŞYERİNE ASILMASI ZORUNLU LEVHALAR
1- İptal
2- Yazar Kasa Levhası
3- KDV Dahil Levhası
4- İptal
5- Mesai Saatlerini Gösterir Yazı
6- Asgari Ücret Yazısı
7- İşyeri Açma İzin Belgesi (Belediye)
8- Hafta Sonu Ve Tatil Günleri Çalışma İzin Belgesi (Belediye)
9- Meslek Odası Kayıt Levhası
İşletmenin birden fazla işyeri bulunması halinde her bir işyerine yukarıdaki belgelerin asılması gerekmektedir.
İşletmenin bir işyerinde birden fazla kat veya bölüm bulunması halinde girişinde asılları her kat veya bölümünde vergi levhası ve KDV dahildir levhasının bir suretinin asılı olması zorunludur

SMMM.Tuncay BONCUK yazısı
 
1-İşyerlerinde vergi levhası asma zorunluluğu kaldırılmış olsa da yetkili memurlarca sorulduğunda ibraz edilme mecburiyeti getirilmiştir.Kolay muhafaza edilebilmesi açısından eski yöntemle işyerinizde görünür bir yerde asılmasına devam ediniz.Aynı şekilde Yazarkasa Levhanızı,Sigortalı çalıştırıyorsanız Asgari Ücret yazısını ve “FİYATLARIMIZA KDV DAHİLDİR” yazısını mutlaka görünür bir yere asınız.
 
2-İşyeri KİRA Ödemelerinizi tutarı ne olursa olsun , mesken kiralarında ise 500.00YTL ve üzeri01.11.2008 tarihinden itibaren BANKAYA yatırmak zorundasınız.
 
3-Eğer sigortalı çalışanınız varsa her ay muhasebeden gelen Sigortalı Hizmet Listesini mecburiyet kaldırılmış dahi olsa mutlaka görünür bir yere asınız ve bordroyu imzalamaları için gerekli hassasiyeti gösteriniz. 01/01/2009 tarihinden itibaren 10 kişi çalışan işyerlerinde işçilerin ücret ödemeleri bankadan olmak zorundadır.
 
4-Her satış işleminden sonra mutlaka yazarkasa fişi, perakende satış fişi kesmek veya fatura düzenlemek zorundasınız. Perakende satış fişi, yazarkasa fişi, fatura vb. belgelerin düzenlememenin tespit edilmesi halinde Özel Usulsüzlük Cezası ile muhatap olacağınızı unutmayınız.2014 yılı Perakende satış ve doğrudan demirbaş yazma sınırı 800.00.-TL olarak açıklanmıştır.Yazar Kasa Kullanımlarınızda bu hususa dikkat ediniz.
 
5-Satış yapılan her gün yazarkasadan günlük z raporu ve ayın son günü ise aylık z raporu almayıunutmayınız.
 
6-Her mal alımı ve diğer masraflarınızın faturalarını ve ödeme makbuzlarını almayı varsa gider pusulası ve müstahsil makbuzlarını düzenlemeyi unutmayınız.
 
7-Sattığınız malın işyerinizden başka bir yere sevkinde fatura düzenlemiş olsanız bile sevk irsaliyesi düzenlemek ve mal ile birlikte (kargo şirketi ile gönderseniz bile) sevk etmek zorunda olduğunuzu unutmayınız. Sevk irsaliyesinin de düzenlenmemesinin tespiti halinde de Özel Usulsüzlük Cezası ile karşılaşılacağını unutmayınız. Satış iş yeri teslimi ise faturada bunu belirtmek koşulu ile sevk irsaliyesi düzenlemek zorunda değilsiniz.
 
8-Verilen ve alınan çeklerin listeleri ve banka hesap hareketlerini içeren ekstreleri ve kredi kartlarısliplerini, pos gün sonu raporlarını ve bankalardan gelen kredi kartı üye işyeri hesap özetlerini muhasecinize aylık evraklarla birlikte vermeyi unutmayınız.
 
9-Her ay mal ve hizmet alımı ve satımı yaptığınız kişi ve şirketlerden Cari Hesap Ekstresi almak zorundasınız. Vermeyenleri ikaz ederek mutlaka isteyiniz. Sürekli bilgi isteyen vergi idaresi karşısında eksik ve yanlış bilgi vererek cezalı duruma düşmeyiniz, firmanızın kayıtlarının incelenmesi tehlikesi ile karşılaşmayınız.Yanlış ve eksik bildirimde bulunmanın cezasının olduğunu unutmayınız.
 
10-Geç gelme olasılığı olan faturalarınız varsa önceden uyarınız, acil olarak göndermelerini sağlayınız. Zamanında teslim edilmeyen evraklardan Ba Bs formlarının bildirilmesinden doğabilecek sorumluluk size ait olacağını da unutmayınız. Yanlış ve eksik bildirimde bulunmanın cezasının olduğunu unutmayınız.(Bs Ba Formu na dahil edilme sınırı aylık kdv hariç 5.000.00.-TL dir)
 
11-Dönem sonlarında işyerinizdeki emtiaları saymak, tartmak, ölçmek suretiyle tespit ediniz (V.U.K.ilgili amir hükümlerine göre) ve oluşturulan envanter listelerini mutlaka imzalı olarak muhasebecinize veriniz. Üçer aylık dönemler halinde sayım işlemi yapılacak ve geçici vergiye esas olmak üzere imzalı bir nüshayı muhasebecinize verilecektir.
 
12-Adres değişikliği, iştigal konusu değişikliği, kira kontratlarında değişiklik, şube açılış ve kapanış işlemleri gibi, işlem ve değişiklikleri olay gerçekleşmeden önce muhasebecinize bildiriniz. Aksi halde cezai işlemlere maruz kalınacaktır.
 
13-Bir takvim ayı içerisinde 8.000,00 (SEKİZBİN) YTL ve üzerindeki alım faturalarını AÇIK FATURA şeklinde düzenlettiriniz, yine satış faturalarını AÇIK FATURA şeklinde düzenleyiniz. Bu faturaların ödemelerini mutlaka ÇEK, BANKA HAVALESİ ve EFT’Sİ veya POSTA ÇEKİ ile yapınız veya tahsil ediniz.
 
14-Firmanız şirket olarak (limited şirket, anonim şirket vb.) teşekkül etmişse mal ve hizmet alımlarınızda şahsi kredi kartınızı kesinlikle kullanmayınız ve kullandırmayınız. Kullandığınız takdirde Kurumlar Vergisi mevzuatına göre diğer şartlarla birlikte Örtülü Sermaye niteliği kazanabilir. Örtülü Sermaye nedeniyle firmanız, vergi idaresi karşısında açıklanması zor bir durumda kalabilir. Şirket borçları ve çeşitli ödemeleri mutlaka şirket tarafından yapılmalıdır. Şahsi ödemelerde bulunmayınız. Bu gibi durumlarda mutlaka muhasebecinizden yazılı bilgi alınız.
 
15-Firmanız ortaklarının yakın akrabalarına, çalışanlarına, onların ve şirket ortaklarının ortak oldukları başka şirket ve kurumlara ve buna benzer ilişkili kişilere yapılan mal ve hizmet satışlarında diğer müşterilerinize uygulanan fiyat ve ücreti uygulayarak fatura düzenleyiniz. Sayılan bu ilişkili kişilere emsal bedelin altında ve üzerinde yapılan satışlar firmanızı örtülü kazanç durumuyla karşı karşıya getirip vergi idaresinin firma kayıtlarını inceleme sonucunu doğuracağı gibi bunun neticesinde de cezalı tarhiyat yapılmasına ve vergi denetim elemanları tarafından cumhuriyet başsavcılığına suç duyurusunda bulunmasına neden olacaktır.
 
16-Firmanızın resmi banka hesaplarından, başka kişiler için kredi-hatır çeki-pos cihazınız kullanmayınız. Bu tip işlemlerinde firmanızı ve banka hesaplarınızı aracı olarak kullandırmayınız.
 
17-Firmanızın resmi banka hesaplarından şahsi ödeme ve tahsilâtlarınızı yapmayınız. Firmanıza ait çekleri, özel şahsi harcamalarınızda kullanmayınız.
 
18-Vergi Dairesi ve SSK’dan gelip sizlere tebliğ edilen resmi yazıları ve bildirim zarflarını üzerlerine tebliğ tarihini yazarak hemen muhasebecinize iletiniz.
 
19-İşçilerinizin işe giriş tarihlerini işçi işe başlamadan EN GEÇ 1 GÜN ÖNCE muhasebeye bildiriniz.
 
20-İşe aldığınız işçilerin mutlaka PERSONEL ÖZLÜK DOSYASINI (Bu dosyalar kırtasiyelerden temin edilebilir) imzalamalarını ve gerekli olan belgeleri (ikametgah, nüfus cüzdan fotokopisi, diploma örneği, adli sicil kaydı, vukuatlı nüfus cüzdan örneği, sağlık raporu ve 2 adet fotoğraf ) sağlayınız. İşçi Sağlık Raporlarını 6 ayda bir periyodik muayenelerini yaptırınız ki ceza-i durum ile karşılaşmayın.
 
21-İstifa eden işçilerden İSTİFA ve İBRA DİLEKÇESİ almayı unutmayınız. İşçi çıkarmalarda işten çıkarılan işçi kusurlu ise (işe geç gelme, işe gelmeme, hırsızlık, taciz v.b) durumu mutlaka tutanakla tespit edip çıkarılan işçiye ve şahitlere imzalatmayı unutmayınız. Böyle bir durumun mevcudiyeti halinde tamamlanmadan önce mutlaka muhasebecinizle acil olarak irtibat kurunuz.
 
22-Mevcut çalışan işçilerinize ve daha sonra işe girecek olan tüm işçilere AİLE DURUM BİLDİRİMİ formunu doldurtup (yıl içinde aile de durum değişikliğini de) en kısa zamanda muhasebecinize gönderiniz.
 
23-01.01.2014 tarihi itibarı ile TTK 39.Maddesine göre Fatura, Perakende Satış Fişi, Gider Pusulası Gibi Belgelerde Ticaret Sicil Numarası bilgisinin bulunması mecburiyeti gelmiştir.Bu bilgilerin yukarıda adı geçen tüm belgelerde bulunmasına dikkat ediniz.